? ایموجی چهره با اشک شوق پرطرفدارترین ایموجی است که توسط کاربران اپل استفاده می شود. اپل در مدرکی که پیرامون جمع آوری ناشناس داده و آمار کاربران منتشر کرده ، چارتی از پرطرفدارترین ایموجی ها میان کاربران به عنوان نمونه قرار داده است.
ایموجی “چهره ی دارای اشک شوق” که به عنوان ایموجی خنده شدید نیز شناخته می شود،در میان کاربران توییتر رتبه ی دوم را داراست. تاریخچه ایموجی ها به سال 1999 و کشور ژاپن باز می گردد. در سال 2007، وقتی که اولین آیفون منتشر شد، کیبورد ایموجی فقط مختص کاربران ژاپنی در نظر گرفته شده بود.
ایموجی اشک شوق در سال 2015، به عنوان لغت سال دیکشنری آکسفورد انتخاب شد. در چارت منتشره ی اپل می بینیم که رتبه دوم متعلق به ایموجی “قلب” و رتبه سوم متعلق به ایموجی “گریه شدید” است.
ایموجی ها در سراسر دنیا به صورت روزانه استفاده می شوند. برخی از کارشناسان معتقدند که ایموجی ها نمی توانند به خوبی احساسات انسانی را نمایندگی کنند و به ساده انگاری احساسات منجر می شوند. اما برخی دیگر اعتقاد دارند، ایموجی باعث تلطیف پیام های متنی شده و به رساندن منظور کمک می کند.
به تازگی در شبکه اجتماعی توییتر بحثی در رابطه با ایموجی همبرگر درگرفته بود. بحث از این قرار بود که جای پنیر در ایموجی همبرگر شرکت گوگل اشتباه است و رییس گوگل در اکانت توییتر خود قول داده بود که مشکل ایموجی همبرگر را حل کند.