کادیلاک سویل از خودرو های لوکس دهه 70 میلادی محسوب می شود. دهه ای که مرز خودرو های لوکس و اسپرت مشخص بود. خودرو های لوکس بی توجه به میزان مصرف سوخت و یا اندازه بزرگ خودرو هدفشان ارمغان آوردن راحتی بود. خودرو های اسپرت نیز از آپشن های رفاهی بی بهره بودند و تمام هدفشان توانایی های فنی بی نظیر بود.
نسل اول کادیلاک سویل در سال 1975 معرفی شد. تولید این خودرو علاوه بر آمریکا در ایران نیز انجام می شد. کادیلاک سویل در ایران توسط پارس خودرو (جنرال موتورز ایران سابق) تولید می شد. تولید این خودرو در ایران بین سال های 1356 تا 1367 انجام شد. در مجموع 2653 عدد از نسخه ایرانی کادیلاک سویل تولید شد.
کادیلاک سویل از امکاناتی همچون دنده اتوماتیک، تهویه اتوماتیک و فرمان هیدرولیک بهره می برد که خودرو های آن زمان چندان متدوال نبود. در نسخه آمریکایی کادیلاک سویل امکاناتی همچون کروز کنترل و سانروف دیده می شود که از نسخه مونتاژ ایران حذف شده است.
موتور کادیلاک سویل، 180 اسب بخار توان دارد و حجم آن 5.7 لیتر است. موتور 8 سیلندر این خودرو با یک گریبکس اتوماتیک 3 سرعته (توربو هیدروماتیک) همراه شده است و به آن شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه را هدیه می دهد.
صندلی ها درون کادیلاک سویل حالتی مبل گونه دارند و بسیار راحت طراحی شده اند. ابعاد و اندازه خودرو های کلاسیک آمریکایی به طور معمول جلب توجه می کنند. کادیلاک سویل نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این خودرو نیز شاهد کاپوت و صندوق عقبی کشیده هستیم. طول کادیلاک سویل، بیش از 5 متر و عرض آن نزدیک به 2 متر است.