دنا پلاس توربو نسخه ای از دنا با موتور تقویت شده است که امسال توسط شرکت ایران خودرو معرفی و عرضه شد. تا کنون دنا+ توربوشارژ با ظرفیت محدود عرضه شده اما ممکن است در آینده شاهد عرضه گسترده تر این خودرو باشیم. در این مطلب از اینجاست دات نت قصد داریم به هشت فکت درباره دنا پلاس توربو بپردازیم:
1- پیشرانه دنا پلاس توربو حجمی برابر با پیشرانه دنا پلاس دارد، اما قدرت آن 35 اسب بخار افزایش یافته و به 150 اسب بخار رسیده است.
2- تفاوت ظاهری دنا پلاس توربو با پلاس ساده چندان زیاد نیست. اما کنار کاپوت نام Turbo درج شده و به علاوه روی کفی های داخل خودرو نیز می توان آن را دید. طرح دوخت روی فرمان دنا+ نیز با دنا پلاس معمولی تفاوت دارد.
3- شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در دنا پلاس توربو، برابر با 10 ثانیه است.
4- نوع موتور استفاده شده در این خودرو EF7 TC بوده و این موتور پیش از این تنها در سورن ELX توربو استفاده شده است.
5- دنا پلاس توربو اگر در بازار های جهانی عرضه می شد، جزو یکی از ارزان ترین خودرو های توبوشارژ جهان به حساب می آید. این خودرو از هیوندای الانترا اکو توربو و شورولت سونیک توربو قدرتمندتر بوده با این حال چند هزار دلار ارزان تر است.
6- نسخه اتوماتیک دنا+ توربوشارژ با همکاری شرکت پانچ بلژیک توسعه یافته، اما هنوز توسط ایران خودرو رونمایی نشده است.
7- طرح رینگ آلومینیومی پیش فرض که در دنا پلاس توربو استفاده شده با نسخه ساده این خودرو تفاوت دارد. همچنین لاستیک و رینگ این خودرو به طور کلی بزرگ تر شده است.
8- تودوزی داخلی این ماشین از مخمل بوده و امکاناتی مثل سانروف برقی، آینه های جانبی اتوماتیک و برقی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و برقی در آن دیده می شود. دنا پلاس توربو چه از نظر فنی و چه از نظر آپشن ها (حداقل روی کاغذ) بر بسیاری از خودرو های گران تر از خود برتری دارد.