اینستاگرام چگونه عکس ها و ویدیو ها را برای کاربران می چیند؟ الگوریتم این اپ تا سال 2016 بسیار ساده بود؛ تمامی محتوا به ترتیب زمانی از جدیدترین به قدیمی ترین در فید کاربران چیده می شد.
مشکل آنجا بود که کاربران 70 درصد همه پست ها و 50 درصد پست های دوستانشان را از دست می دادند. بنابراین اینستاگرام از جولای 2016، الگوریتم جدیدی برای ترتیب نمایش پست ها و استوری ها به کار بست.
با توجه به الگوریتم جدید،چند صد میلیون کاربر اینستاگرام 90 درصد پست های دوستانشان را می بینند و تقریبا چیزی را از دست نمی دهند. همچنین کاربران به واسطه این الگوریتم، زمان بیشتری به اینستا اختصاص می دهند. (که شاید برای خودشان خوب نباشد، اما باعث رونق بیشتر کسب و کار اینستاگرام شده!)
اینستاگرام هیچ گاه توضیح نداده بود اپش چگونه کار می کند. تا این که در کنفرانسی خبری، تا حدی درباره الگوریتم این شبکه اجتماعی صحبت شده و به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
اینستاگرام بر یادگیری ماشینی براساس رفتار های گذشته کاربر تکیه می کند تا بتواند صفحه اولی شخصی منحصر به هر فرد ایجاد کند. حتی اگر دو کاربر اکانت های دقیقا مشابهی دنبال کرده باشند، ممکن است فید اینستای آن ها با یکدیگر تفاوت کند. چراکه معیار اینستاگرام برای شخصی سازی صفحه اول، میزان تعامل کاربر با صفحه های دنبال شده است.
سه فاکتور اصلی که ترتیب پست ها و استوری های مشاهده شده را تعیین می کنند:
1- علاقه: اینستاگرام براساس لایک های سابق شما پیش بینی می کند که به چه پست های مشابهی علاقه بیشتری نشان می دهید و آن ها را بالاتر نشان می دهد.
2- تازگی: اینستاگرام همچنین سعی می کند پست های قدیمی یا آن ها که تازگی خود را بعد از یک یا دو روز از دست می دهند، نشان ندهد.
3- ارتباط: اگر دوستی که شما دنبال می کنید از پستی خوشش آمده باشد، احتمالی که آن پست در فید شما بالاتر قرار بگیرد افزایش می یابد.