پانزدهم بهمن 97، گروه اسنپ از طریق بلاگ و صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که لوگو، هویت گرافیکی و رنگ بندی خدمات این شرکت تغییر خواهد کرد.
البته موج تغییرات تنها محدود به مسائل گرافیکی نخواهد بود. تغییر لوگو تنها آغازی برای یکپارچه و همگام کردن خدمات اسنپ است. خدماتی چون اسنپ خودرو، اسنپ باکس، اسنپ فود، اسنپ تریپ، اسنپ مارکت و اسنپ کیو.
تغییر لوگو اسنپ با توجه به جا افتادن لوگوی سابق بین مردم به خصوص میانسالان، اقدامی جسورانه محسوب میشود. اما این اقدام بزرگ در جهت هدفی بزرگتر است. هدف نهایی ادغام کامل خدمات اسنپ است!
خدمات سفارش خودرو، موتور،پیک، غذا، بلیت هواپیما و چندین سرویس دیگر همگی در یک اپ ادغام خواهند شد. ژوبین علاقبند، مدیر عامل اسنپ، معتقد است این یکپارچه سازی باعث ارتقای “سطح زندگی مردم ایران” خواهد شد.
سوپر اپ اسنپ به احتمال زیاد با استقبال کاربران رو به رو می شود. این گونه اپلیکیشن ها در کشور های دیگر مثل چین سابقه دارد؛ مثل وی چت که بسیاری از نیاز های روزمره کاربران را برطرف می کند. در ایران نیز شاهد اپ روبیکا بوده ایم که البته زمینه فعالیت آن با اسنپ تفاوت دارد.
پیش از این هم خبر همکاری آپ و اسنپ منشتر شده بود. هدف از این همکاری، تسهیل جنبه های پرداختی کاربران است.
حالا بیایید نگاهی به جنبه گرافیکی تغییر لوگوی اسنپ بپردازیم:
لوگوی قبلی اسنپ ترکیبی از دو رنگ فیروزه ای و آبی پر رنگ نزدیک به سرمه ای داشت و نوشته “اسنپ” به صورت فارسی و انگلیسی در آن نوشته شده بود، کد رنگ های مذکور را مشاهده کنید:
(RGB (4, 172, 188
(RGB (50, 78, 106
لوگوی جدید اما از نوعی رنگ سبز استفاده کرده. قسمت فارسی نوشته و اجزای همراه حذف شده. تنها قسمت انگلیسی “Snapp” باقی مانده و به آن یک علامت تعجب اضافه شده است.
به نظر می رسد علامت تعجب گفته شده نیز به تنهایی در برخی موارد به عنوان لوگو آلترناتیو اسنپ به کار رود. برای مثال در Favicon سایت اسنپ می بینیم از علامت تعجب با فونت خاص آن استفاده شده است.
کد رنگ سبز در لوگوی جدید اسنپ:
(RGB (8, 222, 111
رنگ آبی قبلی بیشتر قابل اطمینان بودن را بازتاب می داد و رنگ سبز جدید در لوگو، الهام اطمینان را با کاربردی بودن ترکیب کرده است. سایر خدمات اسنپ رنگ های متفاوتی دارند؛ از جمله بنفش روشن، قرمز و آبی به ترتیب در لوگو ها اسنپ فود، اسنپ تریپ و اسنپ مارکت.