استارت آپ عرضه کننده ی دستگاه های آبمیوه گیری دارای wi-fi در حال بسته شدن است.
دستگاه آبمیوه گیریِ استارت آپ جوسرو به گفته ی کاربران آن بسیار پیچیده و گران قیمت بود. این دستگاه در سال 2016 با قیمت 700 دلار به بازار آمد و در سال 2017 بهای آن به 400 دلار کاهش یافت.
روش کار جوسرو به این صورت بود که شما بسته های میوه ی رنده شده و خرد شده جوسرو را خریداری می کردید و آن را درون دستگاه قرار می دادید و در انتها آبمیوه ی خود را تحویل می گرفتید. این دستگاه از طریق اینترنت به شما یادآوری می کرد چه زمانی آبمیوه ی خود را بنوشید و در صورتی که تاریخ انقضای بسته ی میوه گذشته بود از فشردن و له کردن آن برای گرفتن آبمیوه، امتناع می کرد!
در ماه آپریل، گزارشی از بلومبرگ نشان داد که برای بدست آوردن آبمیوه از بسته های میوه ی رنده شده که جوسرو عرضه می کرد، اصلن نیازی به دستگاه وجود ندارد. پس از آن که کاربران جوسِرو متوجه بی مصرف بودن دستگاه این استارت آپ شدند،پولشان را پس خواستند.بعد از این اتفاقات جوسرو اعلام کرد وجه مصرف کنندگان ناراضی را تا 30 روز بعد از ماه آپریل مسترد خواهد کرد.
حالا بعد از گذشت چند ماه از آن اتفاقات ، این استارت آپ اعلام کرده قادر به ادامه ی کار نیست و تا 90 روز پیش رو پول تمامی کاربران دستگاه را به آن ها پس خواهد داد. جوسرو یکی از استارت آپ های به خوبی سرمایه گذاری شده بود و 100 میلیون دلار برای کار خود در سال 2016 جمع آوری کرده بود.
جوسرو حتی برنامه ای برای عرضه ی دستگاهی ارزان تر با برچسب قیمتی 199 دلار داشت، اما ناکام ماند. بسیاری از سرمایه گذاران هم اکنون اظهار ندامت می کنند و می گویند نمی دانستند که می توان بسته ها را با دست فشار داد و اینکه برای گرفتن آبمیوه از بسته های مذکور اصلن نیازی به دستگاه نبود!