بیپی (beepi)
148 میلیون دلار برای بیپی کافی نبود. این کمپانی در روزهای آخرش دست و پا میزد تا اینکه یا خودش را با رقبا ادغام کند و یا حداقل خود را به شرکت های رقیب بفروشد. بیپی در سال 2013 بنیانگذاری شد و در فوریه 2017 بسته شد. یک اپ و سیستم برای خرید و فروش و لیزینگ خودرو. بیپی کمیسیون های معاملات خودرو را بسیار کاهش میداد. شما میتوانستید با استفاده از کارت اعتباری و یا حتی بیت کوین خودروی مورد نظر را خریداری کنید. بیپی درباره ی هر خودروی لیست شده تحقیق میکرد و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل میکرد و خریدار خودرو یک ضمانت 10 روزه برای بازگشت خودرو داشت. راستی یادم رفت خودرو های خریداری شده دلیوری درب منزل داشتند! بیپی پر از ایده های خوب بود. با وجود سقوط بیپی رقبای آن فعلن سرزنده و شاداب اند! از جمله رقبای این شرکت می توان به کاروانا، شیفت و وی روم اشاره کرد.
هوم هیرو (Homehero)
23 میلیون دلار برای هوم هیرو کافی نبود. هوم هیرو یک اپ سفارش اینترنتی مراقبت غیر پزشکی برای سالمندان بود. شما قهرمان(hero) خود در واقع همان سالمند مورد نظر بود را انتخاب میکردید و بعد خانه ی او را مشخص میکردید و بعد پرستار ارسال می شد. شما در لحظه می توانستید از سلامت و حال سالمندتان از طریق اپ مطلع شوید. هدف نهایی هوم هیرو کار کردن مستقیم با شرکت های بیمه بود تا هزینه این سرویس را برای خانواده ها پوشش دهند. این کمپانی در24 فوریه ی 2017 به انتهای راه رسید.
آکشناتا (Auctionata)
95 میلیون دلار برای آکشناتا کافی نبود. آکشاناتا یک استارت آپ آلمانی برای مزایده ی آنلاین آثار هنری بود.این شرکت دفاتری در نیویورک داشت. هدف شرکت آکشناتا پخش زنده ی آنلاین مزایده ی آثار هنری بود اما مشکلات فراوان پهنای باند و اختلالات استریم باعث شد این شرکت با رقیبشpaddle8 ادغام شود. نام آکشناتا بعد از 5 سال فعالیت در فوریه 2017 به تاریخ پیوست.
کوییکسی (Quiexy)
165میلیون دلار برای کوییکسی کافی نبود. کوییکسی یک موتور جستجوی هوشمند اپ بود که با ترکیبی از هوش مصنوعی و دیپ سرچ به جستجو می پرداخت. شما اپ موردنظرتان را توصیف می کردید و بعد کوییکسی اپی را معرفی کرد. کمی بعد کوییکسی این امکان را پیدا کرد که به جستجوی محتوای درون اپ ها بپردازد. و کمی بعد تر کوییکسی شروع به توسعه ی یک دستیار صوتی کرد. اما ای دل غافل که گوگل، سامسونگ و اپل هم داشتند همین کار را می کردند! کوییکسی در ماه مه 2017 سقوط کرد. رییس این شرکت طی مطلبی سربسته این اتفاق را اعلام کرد. جزئیات بسته شدن این استارت آپ هنوز کاملن مشخص نیست.
ییک یاک (Yik Yak)
74 میلیون دلار برای ییک یاک کافی نبود. این اپ یک شبکه اجتماعی برای افرادی بود که می خواستند ناشناس (anonymous) بمانند. اما ترول ها و قلدرهای آنلاین ییک یاک را به ورطه ی نابودی کشاندند. اواخر سال 2016، میزان دانلود این اپ 76 درصد کاهش یافت. قلدری های آنلاین در ییک یاک به حدی بود که این شبکه در برخی از مدارس ممنوع شد. در سال 2014 این استارت آپِ ناکام 400میلیون دلار ارزش گذاری شده بود. کار ییک یاک در آپریل 2017 به پایان رسید.
اسپریگ (Sprig)
57 میلیون دلار برای اسپریگ کافی نبود. اسپریگ یک سیستم سفارش غذای آنلاین در سان فرانسیسکو بود. این استارت آپ در ماه های آخر زندگی اش وعده ی افزودن امکان انعام گرفتن و استخدام تمام وقت به کارمندانش داده بود. اما زمانه به غذا های سالم اسپریگ رحم نکرد.
جآبن (jawbone)
591 میلیون دلار برای jawbone کافی نبود. این شرکت نزدیک 400 میلیون دلار بدهی داشت. شاید عنوان بدترین سقوط در این لیست متعلق به جآبن است چرا که این شرکت از سال 1999 فعالیت می کرد و در جولای 2017 به کار خود پایان داد. عمده فعالیت جآبن در زمینه ی گجت های پوشیدنی و ورزشی بود. یکی از دلایل شکست این شرکت عدم استقبال آنچنانی از گجت های پوشیدنی است. بسیاری از خریداران دست رد به سینه ی این شکل گجت ها زدند.
هلو (Hello)
40 میلیون دلار برای hello کافی نبود. این استارت آپ تولید کننده دستگاه دنبال کننده کیفیت خواب بود. کمپانی هِلو در می 2017 تعطیل شد. این استارت آپ قبل از سقوطش بین 250 تا 300 میلیون دلار ارزش گذاری شده بود. اما دستگاه پیگیری کننده ی خواب این کمپانی ناکارآمد و بی مصرف بود و بسیاری از بررسی کنندگان گجت نیز به این نکته اذعان داشتند. کار کمپانی هلو از یک کمپین در سایت کیک استارتر شروع شد که توانست 2.5 میلیون دلار جمع آوری کند. نویسنده وبسایت ورج در توصیف دستگاه پیگیری خواب این کمپانی گفته بود:” چیزی نیست به جز یک ساعت زنگ دار دوست داشتنی”.
پیرل (Pear)
50 میلیون دلار برای Pearl کافی نبود.درسال 2016 گروهی از مهندسان سابق اپل ادعا کردند دستگاهی انقلابی اختراع کرده اند. این دستگاه چیزی نبود به جز یک دوربین عقب اکسترنال برای خودرو ها که دور پلاک قرار میگرفت! این دوربین تصاویر پشت خودرو را به تلفن همراه کاربر میفرستاد و قیمت آن 500 دلار بود. مشکل آنجا بود که اکثر خودرو ها در آمریکا و اروپا این روز ها به طور استاندارد، دوربین عقب دارند.
جوسِرو (Juicero)
118 میلیون دلار برای جوسِرو کافی نبود. این شرکت که توسط کاربران به دروغگویی متهم شده بود دو محصول تولید میکرد: بسته های میوه ی خرد شده که با فشردن به آب میوه تبدیل می شدند و دستگاهی برای فشردن این میوه ها. اما دو مشکل کار این شرکت را یکسره کرد. دستگاه آبمیوه گیری جوسِرو 700 دلار قیمت داشت و این که با دست هم می شد از بسته های مذکور آبمیوه گرفت و نیازی به دستگاه گران قیمت جوسِرو نبود.